Prisutdelning Årets marknadsförareByn blir Årets marknadsförare

Hurra! Under Agdagalan 2017 utsågs Byn tillsammans med Länsförsäkringar Östgöta och kampanjen Sveriges största Brandövning till Årets marknadsförare i Östergötland. Samma ärofyllda titel och vinst som Byn kammade hem 2016. Priset är tävlingens största och den mest prestigefyllda kategorin att vinna. Och på Byn är vi såklart superstolta, tacksamma och glada! Inte bara över utmärkelsen utan också över att ha fått vara med och ta fram en kampanj som gör skillnad på riktigt – genom att rädda liv. Stort tack till Länsförsäkringar Östgöta och våra samarbetspartners: Sitcom Collective, Hamrén Webbyrå, Niclas Fasth, Räddningstjänsten och Brandskyddsföreningen.

Juryns motivering
”Uppdraget bestod i att få en tydligt definierad målgrupp att göra något de flesta gjort i skolan eller på jobbet men väldigt sällan hemma. Med ett skolboksexemplariskt kampanjupplägg och strategi med bl a kampanjwebb, instruktionsfilmer, radioreklam, utomhus, kundmagasin, event, PR, digital spridning och t om viral naturlig spridning påverkades målgruppen att engagera sig i det som rubricerades som både en livsviktig och även Sveriges största aktivitet i sitt slag. Kampanjen var lättbegriplig och med ett personligt, informativt och instruktivt vardagstilltal överträffades uppsatta mål. Vinnaren sätter byråkompetens från Östergötland på en hög rättvis nivå då fler län i Sverige kommer att ta efter denna lyckade kampanjidé. Före kampanjen hade 15% av kundens målgrupp, barnfamiljer, övat hemma, under kampanjens peakvecka hade siffran ökat till fantastiska 70%.”

Byn hade även två nomineringar i kategorin Digital: Allt blir bättre när man delar för Länsförsäkringar Östgöta och Audition för Stångåstaden.