Sopra Steria – Skandinavisk kampanj 2018

Byns arbete med den globala IT-konsultkoncernen Sopra Steria intensifierades under hösten. Bolagen i Sverige, Danmark och Norge enades om att genomföra en gemensam kampanj. Syftet var att lyfta fram Sopra Steria som innovationspartner, både gentemot uppdragsgivare inom näringsliv och offentlig verksamhet – men också för att profilera sig som arbetsgivare.

Precis som tidigare använde vi bolagets egna medarbetare för att agera i kampanjen. Deras tankemönster kring digitalisering, innovation och processförändring gestaltas som ett antal möjliga frågeställningar. För innovation startar med att ställa rätt fråga. Den kan dyka upp var som helst – under workshopen, men också under löpturen eller i väntan på spårvagnen.

Kampanjen fick ett mycket positivt utfall – bland annat ökade antalet spontansökningar med 75% under kampanjperioden.

Tack till alla medverkande och till våra vänner på Lavette film som stod för produktionen.